Cultivating an innovative education system responding to New Brunswick’s evolving labour market.

By participating in Future Wabanaki | Avenir NB | Future NB, students can build on their studies and develop the abilities that they’ll need to succeed after graduation, and employers can focus on shaping the type of employees that will thrive in today’s labour market.

 

Learning in action


Future Wabanaki | Avenir NB | Future NB helps students and employers access hands-on learning opportunities and funding to support employers in filling labour gaps while providing students with New Brunswick-based job experiences before they graduate.


The next generation of hires needs real-world experience today in order to prepare for tomorrow.

 

Learning in action


Future Wabanaki | Avenir NB | Future NB helps students and employers access hands-on learning opportunities and funding to support employers in filling labour gaps while providing students with New Brunswick-based job experiences before they graduate.


What can Future Wabanaki | Avenir NB | Future NB do for students and employers in New Brunswick?

workforce-110

Create connections between students and prospective employers

learning-110

Support student skill development and strengthen classroom learning

students-110

Expose students to career opportunities in New Brunswick

new-projects-110

Support employer projects and student hiring

Future Wabanaki
Avenir NB
Future NB
In Action

  • Over two days in October, eight Ecological Literacy students were given the unique opportunity to mobilize their knowledge by visiting five New Brunswick ecosystems with their professor. Read more…

  • Over two days in October, eight Ecological Literacy students were given the unique opportunity to mobilize their knowledge by visiting five New Brunswick ecosystems with their professor. While identifying and learning to classify the characteristics of each of the ecosystems, the students also engaged with woodlot managers and other professionals working towards a sustainable forestry sector in New Brunswick. Read more…

  • Après avoir rencontré quelques candidats, les représentants d’Ignite Fredericton ont compris que deux étudiantes offraient des atouts différents qui permettraient d’améliorer le travail de leur organisation. Ils ont finalement demandé s’ils pouvaient embaucher deux stagiaires, parce qu’ils ne pouvaient pas en choisir une plutôt que l’autre. Pour en savoir plus…

  • UNI sees engaging students in experiential education opportunities as a clear gateway to assessing employees for long-term fit. Read more…

  • One of our students, who is studying biology and sociology, has created their own experiential learning opportunity with the Atlantic Wildlife Institute (AWI). Read more…

  • High school students from Fredericton High School met with local seniors to speak with them about a special treasure or keepsake that they hold dear. Read more…

  • UNI considère la participation d’étudiants à des possibilités d’apprentissage expérientiel comme un point d’accès clair pour évaluer les employés en vue de leur embauche à long terme. Pour en savoir plus…

  • Lee Jolliffe, Ph. D., de la faculté d’administration des affaires de l’UNBSJ a organisé un voyage d’une nuitée pour sa classe en gestion des villégiatures au centre de villégiature Algonquin à Saint Andrews (N.-B.). Pour en savoir plus…

  • After interviewing a few candidates, Ignite Fredericton realized that there were two students who could bring strengths in different ways to enhance the work of their organization. They ended up asking if they could hire two interns because they couldn’t pick one over another. Read more…

  • At Populus, students are always a significant part of the team. They get meaningful work experience to complement their classroom learning. Read more…

  • Pendant deux jours en octobre, huit étudiants en littératie écologique ont eu l’occasion unique de mobiliser leurs connaissances en parcourant cinq écosystèmes du Nouveau-Brunswick avec leur professeur. Tout en déterminant les caractéristiques de chacun des écosystèmes et en apprenant à les classer, les étudiants ont collaboré avec des gestionnaires de terrains boisés et d’autres professionnels qui s’employaient à assurer la durabilité du secteur forestier au Nouveau-Brunswick. Pour en savoir plus…

  • L’une de nos personnes étudiantes, qui étudie en biologie et en sociologie, a créé sa propre possibilité d’apprentissage expérientiel avec l’Institut atlantique de la faune (IAF). Pour en savoir plus…

  • FutureReadyNB has helped support students enrolled in the ARTS 3000 Internship course on the UNB Fredericton campus. Read more…

  • L’étudiant est arrivé à la rencontre avec un objectif clair et une proposition pour obtenir un stage au sein d’un organisme qui l’intéressait beaucoup : le Bureau du défenseur des enfants et de la jeunesse (BDEJ) du Nouveau-Brunswick. Sa formation scolaire, sa préparation et son expérience antérieure faisaient de lui un candidat idéal pour un stage. En quelques jours, le stage a été établi. Pour en savoir plus…

  • The student came into the meeting with a clear goal and proposal to get a placement at an organization he felt extremely passionate about: the NB Child & Youth Advocate Office (CYAO). His academic background, preparation, and previous experiences made him an ideal internship candidate. Within days, the internship was established. Read more…

  • Pendant deux jours en octobre, huit étudiants en littératie écologique ont eu l’occasion unique de mobiliser leurs connaissances en parcourant cinq écosystèmes du Nouveau-Brunswick avec leur professeur. Pour en savoir plus…

  • Les élèves du secondaire de la Fredericton High School ont rencontré des aînés locaux pour parler avec eux au sujet d’un trésor ou d’un souvenir particulier qui leur tient à cœur. Pour en savoir plus…

  • PrêtPourl’AvenirNB a aidé à financer des personnes étudiantes inscrites au cours de stage ARTS 3000 sur le campus de l’UNB-Fredericton. Pour en savoir plus…

  • Dr. Lee Jolliffe in the UNBSJ Faculty of Business took her Resort Management class on an overnight trip to the Algonquin Resort in St. Andrews, NB. While they were there, students met with the management of the resorts for a “management challenge project”. Read more…

  • L’une de nos personnes étudiantes à la Faculté des arts travaille avec l’Atlantic Canadian Organic Regional Network (ACORN) comme stagiaire en médias sociaux. Pour en savoir plus…

  • One of our students in the Faculty of Arts is working with the Atlantic Canadian Organic Regional Network (ACORN) as a Social Media Intern. Read more…

  • Chez Populus, les étudiants constituent toujours une composante importante de l’équipe. Ils acquièrent une expérience professionnelle enrichissante qui complète leur apprentissage en classe. Pour en savoir plus…